Reviews

Lees hier de ervaringen met LeerKRACHTcoach:

 Beeldcoachtraject Ι leerkracht basisonderwijs Ι 30-11-2018 

Met de intake was meteen duidelijk dat ik mijn eigen doelen mocht bepalen. Voor mij waardevoller dan opgelegde doelen zouden zijn geweest.

Alhoewel ik er eerst niet veel zin in had omdat ik het gevoel had dit te moeten doen, ben ik nu erg blij met de gekregen kans. Een soort reset binnen mijn eigen leerkrachten gedrag.

Gesprekken met Roelie waren open en positief. Niets werd opgelegd.

Roelie was onopvallend aanwezig tijdens het filmen in de klas en gaf goede opbouwende kritiek in de nagesprekken.

Roelie weet waar ze het over heeft. Komt zelf uit de praktijk.

Alles kon open en eerlijk worden besproken. Roelie was ook via de mail altijd te bereiken.

Door Roelie heb ik het vertrouwen in mezelf terug en kan ik op een positieve manier naar de toekomst kijken. Het plezier in mijn werk is helemaal terug.

Fijn dat het traject is afgesloten in een driegesprek met directie.

Ik geloof weer in mezelf.

Roelie, blijf doen zoals je doet. Mocht ik nog eens vastlopen dan weet ik je te vinden.

leerkracht basisonderwijs

 Beeldcoachtraject Ι leerkracht basisonderwijs Ι 19-09-2018 

De intake was een prima gesprek . Voor mij was het helder wat ik kon verwachten.

Ik heb prima feedback ontvangen over de opnames. Niet alleen verbeterpunten maar ook positieve punten kwamen aan de orde.

Roelie is prettig in omgang. Door de manier van communiceren vatte ik de verbeterpunten niet op als kritiek, maar als een positieve duw in de juiste richting.

Gezien de 2 x dat er opnames gemaakt zijn,  ben ik tevreden over het resultaat.  Na de eerste opname kreeg ik bruikbare tips de kleur keuze van mijn kleding, houding e.d. Deze heb ik daarna toegepast, e.e.a. was terug te zien bij de tweede opname met een positief resultaat.

Helaas heb ik door wisseling van werkgever maar 2 sessies kunnen doen, maar een langer traject is zeker nuttig.

Roelie weet waar ze over praat en het is prettig om iemand te hebben die niet tot de eigen organisatie behoort.  Zij communiceert inhoudelijk alleen met de leerkracht tijdens het traject.

leerkracht basisonderwijs, vervangerspool

 Beeldcoachtraject Ι leerkracht basisonderwijs Ι 29-08-2018 

Roelie had gelijk wel door waar ik mee zat en wat er speelde. Ik kon open en eerlijk tegen Roelie zijn.

Concreet toespitsen op bepaalde situaties/ handelen bij het beeldcoachen helpt het om het klein en tastbaar te houden en om gelijk aan de slag te gaan.

Tegelijkertijd is het fijn om af en toe even in grote lijnen te praten.

Roelie was duidelijk, maar ook open en communiceert met een positieve inslag.

Doordat we werken met concrete doelen en tussendoelen, kun je mooi afvinken. Dit voelt goed.

Fijn dat er een mogelijkheid is om het eventueel een vervolg te geven.

Roelie ziet wat iemand nodig heeft en straalt vertrouwen uit.

leerkracht basisonderwijs, groep 4

Loopbaantraject Ι voormalig leerkracht basisonderwijs Ι 18-06-2018 

Sinds een aantal maanden krijg ik loopbaanbegeleiding van Roelie Zijlstra van LeerKRACHTcoach.
Zij geeft mij inzicht in mijn eigen kwaliteiten en struikelblokken en samen komen we tot veel nieuwe inzichten. Roelie denkt goed met mij mee en samen kiezen we een aanpak die bij mij past. Met behulp van de handvatten die ik van Roelie heb gekregen, ben ik gaan solliciteren. En sinds een aantal weken heb ik een nieuwe baan gevonden waar ik erg blij mee ben. Iedereen die vastloopt in zijn of haar werk zou ik aanraden om bij Roelie een traject op te starten.
Heel leerzaam!

Gineke (30), voormalig leerkracht basisonderwijs

Loopbaantraject Ι leerkracht basisonderwijs Ι 13-12-2017

De afgelopen maanden heb ik een zeer fijn loopbaantraject als onderwijzer bij Roelie mogen doen. Het was een fijn coachingstraject.

Roelie is een open, enthousiaste, vriendelijke en vooral begripvol persoon.

Door samen te kijken waar ik op dit moment sta en vooral ook waarom (verleden/heden/toekomst), wat mijn kwaliteiten zijn en wat ik op dit moment met mijn kwaliteiten doe.

Eyeopeners!

Het traject heeft mij duidelijk laten zien wat mijn kwaliteiten zijn en ook vooral de zekerheid gegeven dat ik die kwaliteiten bezit.
Nu er nog wat mee doen…, maar dat gaat goed komen. Ook kan ik altijd weer even terugvallen op Roelie.

Het is een fijne samenwerking die ik iedereen gun, ook al zit je niet in het onderwijs, voor één ieder is het belangrijk om bewust naar zichzelf te kijken.

Roelie bedankt voor het fijne traject en ga zo door!

Esther (30), leerkracht basisonderwijs

Loopbaantraject Ι    Accountmanager Ι 31-08-2016 

Er was een duidelijke intake. De verwachtingen van beide partijen zijn duidelijk gesteld.
Roelie heeft mij goed in laten zien dat het mijn eigen proces is waar ik aan moet werken.

Een persoonlijke aanpak met  goede afwisseling tussen de verschillende media.

Het proces is nog niet klaar maar Ik heb zeer goed inzicht gekregen in mijn kunnen en willen.

Ik ben geen leerkracht, toch zou ik mij goed in kunnen denken dat Roelie leerkrachten die moeilijkheden met hun werk dan wel persoonlijke ontwikkeling zeer goed zou kunnen bijstaan in hun leerproces.

Ik ben zeer tevreden geweest over de afwisselende opdrachten, de persoonlijke benadering en de persoonlijke ontwikkeling die ik daardoor gehad heb.

Mede door de nieuwe inzichten heb ik nu een nieuwe baan!

 

René (39), Accountmanager

Beeldcoach-traject:

Roelie is een hele rustige, warme persoonlijkheid waardoor je je meteen bij haar op je gemak voelt. Ze weet je goed op je gemak te stellen.
Heel fijn dat je de beelden eerst zelf een week mag bekijken alvorens ze met de coach te bespreken. Daardoor ben je al goed vertrouwd met de beelden.
Van tevoren is duidelijk verteld hoe één en ander zou verlopen. Er was een hulpvraag van mijn kant (actie – reactie tussen leerkracht en leerling) en de coach speelde daar goed op in.
Coach geeft veel complimenten en opbouwende kritiek, daardoor wordt je enthousiast om met haar tips en ideeën aan de slag te gaan en krijg je energie!!
Door de goede communicatie was me allemaal duidelijk hoe het beeldcoachtraject zou verlopen.
Roelie is een hele inspirerende coach, ik kan haar bij iedereen aanbevelen voor beeldcoaching!
De coach en het coaching traject krijgen van mij een dikke 9!

Leerkracht groep 7/8

tevens locatieaanpreekpunt

Beeldcoach-traject:

Rondom de leerling die centraal stond in mijn hulpvraag is een traject uitgestippeld m.b.v. een psycholoog van een externe organisatie, de orthopedagoog die verbonden is aan de school, ouders en leerkrachten. Het is goed om zelf terug te zien wat het effect is van een nauwe samenwerking tussen alle partijen die betrokken zijn bij deze leerling.
Voor mij zelf was het heel fijn om letterlijk te zien hoe het ging. De beelden hebben me in positieve zin verrast. Het geeft energie als je ontdekt dat je al een heel eind op de goede weg zit.
Ik denk dat een buitenstaander soms dingen beter aan de kaak kan stellen, dan een collega waar je al jaren mee werkt. Een insider heeft altijd voorkennis. De kracht van een buitenstaander kan zijn dat hij die niet heeft. Die zal andere waarnemingen doen.
Ik vind dat Roelie er goede stukken film uitpakte bij mij, waar ik ook echt iets mee kon. Ze had ook goede vragen, liet me nadenken over mijn eigen handelen.

IB'er

tevens leerkracht groep 1/2

Beeldcoach-traject:

Ik ben tevreden over het resultaat wat we hebben behaald. Roelie heeft me laten inzien dat je er ook op een andere manier naar zien kan, anders denken. Samen naar de problemen van de leerling kijken en zoeken naar oplossingen.
Ik kan het iedereen aanraden, je ziet er zo toch anders naar. En samen kun je oplossingen zoeken voor een plan van aanpak. (Ook al is het soms erg confronterend om jezelf op beeld te zien). Maar je leert hier ook weer van.

Leerkracht groep 1/2

Beeldcoach-traject:

Ik ben heel tevreden over het behaalde resultaat.
Roelie gaf heel duidelijke feedback (zowel mondeling als schriftelijk) op mijn leervraag omtrent het zo effectief mogelijk instructie geven aan de combinatiegroep 3 en 4 met veel verschillende niveaus.
Met de Tip fragmenten kun je direct aan de slag.
De afronding van het coachingstraject bestond uit een gesprek waarin we mijn kijkwijzer en die van Roelie besproken hebben.
Ik heb dit ervaren als een prettig gesprek .
Met de tipfragmenten van Roelie ga ik aan de slag.
Ik heb geen ervaring met andere coaches maar zou Roelie beslist aanbevelen bij andere leerkrachten.
Roelie weet waarover ze praat omdat ze zelf ook uit de praktijk komt.

Leerkracht groep 3/4

Beeldcoach-traject:

Tijdens de gesprekken werd er op verschillende manieren gewerkt.  Voldoende variatie tijdens de gesprekken sprak mij aan. De kaartjes, het woordweb maken, de video, de “huiswerkopdrachten”. Op deze manier werd ik meer bewust van mezelf.

Er werd op een open manier met elkaar gecommuniceerd, er was voldoende ruimte voor mij om een toelichting te geven. Er werd ook goed doorgevraagd om tot een goede richting te komen.

Het waren positieve gesprekken.

Ik heb het als prettig ervaren door alles goed besproken te hebben en dat er tijd werd genomen voor wat ik nu als echt belangrijk ervaar. Om zo hier meer verdieping aan te kunnen geven.

Ik vond het een fijne manier van samenwerken en ben op deze manier weer uitgedaagd om met veel plezier met mijn werk verder te gaan. Tevens om te kijken waar ik me verder in kan ontwikkelen.

Wat ik als erg belangrijk heb ervaren is dat je echt naar jezelf gaat kijken en wat je nu echt wilt doen/uitvoeren.

De manier om er te komen werd op een wisselende manier gedaan.

Ik ben erg positief over de werkwijze!!

Leerkracht groep 1/2

Beeldcoach-traject:

Gekozen aanpak door terugwijzing op een eerder gevoerd gesprek en dit nu aan de hand van illustraties weer te geven, getuigt van  betrokkenheid van de coach en heb ik als zeer goed ervaren.

En uiteenzetten van je talent door middel van mind-map en stappenplan is overzichtelijk.

Doortastende manier van communiceren maar op een positieve manier.

Laat je in je waarde maar dringt ook diep door in de kern van je talent.

Ben zeer tevreden en biedt mij eventueel de mogelijkheid om mijn eigen talent verder te ontwikkelen.

Hier ook zeer tevreden over. De afronding van het coachingstraject betekent voor mij het eventueel opzetten van een nieuw project.

Voor leerkrachten die ook twijfelen over hun kunnen is deze coach bedreven in haar motivatie om je over de streep te trekken.

Ik heb deze gesprekken als zeer waardevol ervaren!

Leerkracht groep 3/4

Beeldcoach-traject:

Beginsituatie en hulpvraag zijn goed vastgesteld. Verloop van het traject is besproken.
Communicatie richting ouders is besproken.

De coach werkt gericht aan de hulpvraag en is duidelijk in de communicatie.
Er is een duidelijke lijn uitgezet met goed op te volgen vervolgstappen voor de leerkracht om het kind verder te begeleiden.

Het gebruik maken van beelden om meer inzicht in het gedrag bij het kind teweeg te brengen, sloot goed aan bij de belevingswereld.

De coach stelt gerichte vragen en leert je anders te kijken naar het gedrag van het kind en je leerkrachtgedrag.

Duidelijke gesprekken n.a.v. de gemaakte beelden. Gericht op het positieve.

De communicatie verliep vlot, goed bereikbaar via mail en app, altijd een snelle reactie.

Er zijn goede nabesprekingen geweest en er is een duidelijk positieve verandering waar te nemen.

Ik heb meer inzicht gekregen in het gedrag van het kind en hoe ik hier op kan reageren.

 

 

Leerkracht groep 5/6

Vrijblijvend advies?

Neem contact op met LeerKRACHTcoach om de mogelijkheden van beeldcoaching binnen uw school te bespreken.